träning!

Så, nu var snart denna dagen avklarad den också!
Tisdag = träning för min o Mulis del, vilket det även blev idag. Körde lite markarbete till en början, vilket bara bevisade att Mulan är lite sur och tvär när han måste jobba. Han stretade emot en hel del, hoppade o knasade. Menmen, jag älskar honom mest ändå :D
Sen gick vi över till lite bommar, i trav, INTE Mulans starka sida. Men till slut löste vi även det :) Där efter blev det några små-skutt vilket slutade i en oxer på 80-85 cm !
Kan säga som såhär: När jag hoppade den trodde jag att den var MAX 60 cm. Blev chockad när jag vart ute o mätte den senare ;)

Pratade även med Sofie idag om att jag o Mulis ska satsa lite mer seriöst på hoppningen, så fort han är musklad och har kondition till det. Jag vet att Mulan kan, det är mig felet ligger på.
Jag har hoppat mycket och högt innan, jag vet att jag har klarat det innan. Men nu när massa grejer i kroppen har strejkat som det har, har hela min sits försämrats mycket....
Men jag vet vart felen ligger, jag vet vad det är jag SKA göra, så det är bara till att bita ihop och träna :)

Jag tror på min häst, jag vet att vi kan. Det är bara tråkigt att ingen annan gör det, bara för att hans vita tatuering syns under manen..

Men vi ska nog visa dom:) det tror jag nog!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Du ska INTE lyssna på vad folk tycker eller tänker! De har sååå fel...Det är sååå många som går miste om bra Varmblod pga den vita tatueringen under manen! Du kan lätt klättra, å du är tuff som tar dig an utmaningen å inte köper dig ett färdigt (ibland tråkigt) halvblod ;) /Sofie

2011-05-18 @ 08:02:54
URL: http://callmer.bloggsida.se/
Postat av: Anonym

2011-05-22 @ 18:02:17
Postat av: Bonnie

Jag har faktiskt aldrig fått en enda fördom slagen i ansiktet pga min travare, men en väldans massa beröm för fin häst:)

2011-05-22 @ 18:03:31
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej har försökt maila dig men det går inte:( det gällde stoet. Maila igen [email protected] eller ring nummret i annonsen. / Jenny

2011-05-23 @ 21:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0