Träningshelgen...

Här kommer lite kortfattat om träningshelgen vi hade 3-5 juni;

Vi var 3 ekipage. En C-ponny, en D-ponny och 2 snygga ridtravare ;)
Fredagen började vi med lite teori, som följdes av markarbete/bomövningar.
Lördagen startade vi kl 10.00, med dressyr. Detta pass följdes av teori
Söndagen red vi fram kl 08.00 och hade sedan uppvisning kl 11.00

På söndagen kom vi även fram till att Hunken (ridtravar-snygging) hade problem med lite vargtänder. Det ska även vaccineras lite och Mulis ska ha maskmedel och vi behöver få tag på lite lugnande. Så nu sitter jag och försöker få tag på veterinär :P


Fredag: Markarbete

Älskade Mulis kändes rätt så "avslagen". Det var riiiiiktigt varmt och äckligt klibbigt, så jag klandrar honom inte alls. Det roligaste för min o Mulis del nu är att även om han inte är sugen eller han är trött, så försöker han verkligen! Så var det absolut inte innan. Detta var något som jag verkligen kände av under fredagen och jag är hel nöjd :)










Oredigerade bilder = dålig skärpa :P



Lördag: Dressyr

Även lördagen bjöd på kokande värme, men vi försökte så gott vi kunde ;) Vi tränade öppna/sluta, skänkelvikning, bakdelsvändning och lite annat smått och gott. Mulis kämpade på bra och gjorde så gott han kunde! Jag är helt klart nöjd med hans insats! :D

bilder kommer!


Söndag: Framridning och Uppvisning

Framridningen gick väll lite sisådär... Mulan var hemskt konfunderad över varför han skulle ridas så tidigt och inte gå ut i hagen :P vi hoppade fram på markbommar och sedan även på upphöjda bommar.

Uppvisningen..... Tjaa, vad ska man säga?
Absolut inte vår snyggaste runda :P haha. Banan låg i höger varv, vilket innebär att Mulan inte kan galoppera xP Så vi fick helt enkelt försöka ta det i trav, vilket vi normalt sett inte gör. Sofie (tränaren) bestämde sig också hastigt och lustigt att göra 3 av 4 hinder till titthinder ;) HAHA, något som jag och Mulis nästan aldrig har gjort. Detta ledde till att jag fick jäklar rida för kung och fosterland, men vafanken, lite utmaning ska man ju ha ;)
Vi var enda felfria ekipage, vilket satt fint :D hihi

Bilder+video kommer!



Halvtaskig bild från framridningen


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha ja visst är jag fyndig och de gick ju bra för alla trots att jag hittade diverse infångare :)

2011-06-13 @ 21:07:19
URL: http://callmer.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0